2010. március 6., szombat

Pillangók

Egy hete láttam az Nlc-s Sütik-képpel fórumában ezeket a pillangókat, ott hivatkoztak erre a lengyel blogra. Szerelem volt első látásra, így hát én is megsütöttem. Ahhoz képest, hogy milyen dagik, pille könnyű lepkék lettek. A tészta receptjén nem változtattam, a töltelék rumos-diós, illetve készült 3 kakaós szívecske is.

Pillangó

500 g liszt, 40 g friss élesztő, 250 ml tej, 4,5-5 ek nádcukor, 70 g puha vaj, 2 tojás, egy csipet só.
Rumos-diós töltelék:
140 g darált dió, 70 g nádcukor, 75 ml tej, 2 ek rum, 1 kk fahéj
Kakaós töltelék:
1,5 ek kakaópor, fél csésze cukor


A tejbe rakunk egy evőkanálnyi cukrot, kicsit megmelegítjük, majd belemorzsoljuk az élesztőt. A lisztbe belekockázzuk a puha vajat, hozzáadunk egy csipet sót, a maradék cukrot, és a két tojást. Amikor felfutott az élesztő, hozzáöntjük a liszthez és robotgéppel dagasztjuk. Nekem így túl lágy volt a tészta, ezért pótoltam még liszttel. Amikor már szép egynemű a tészta, és már nem is ragad, kézzel átgyúrjuk, majd 1-1,5 órát kelesztjük.
A sütőt 200°C-ra állítjuk. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, átgyúrjuk , majd kb. 12 egyenlő gombócra osztjuk.


A gombócokat vékonyra nyújtjuk, megkenjük a töltelékkel. Ezután feltekerjük, mint a bejglit, majd a két végét visszahajtjuk. Egy éles késsel két oldalról bevágjuk, de ne túlságosan, mert a sütőben szétszakadhat. A bevágott részeket kifordítjuk. Ezt azonban már érdemes a tepsin csinálni, így biztosan megtartja a formáját.
A szívecske ugyanígy készül, a különbség csak, annyi, hogy csak az egyik végét kell visszahajtanunk, s azt bevágnunk.
Érdemes krémes tölteléket választani, mert a kakaó menetközben ki is szóródik, és össze is fogja a tésztát, így nem lesz olyan szép, mint a diós.
A pillangókat egy felvert tojás és egy evőkanál tej keverékével megkenjük, majd kb. 20 percig sütjük. A fenti mennyiségből 8 kövér pillangó és 3 szívecske lett.



Nincsenek megjegyzések: