2010. március 9., kedd

Főszerepben a gránátalma

Pár hete teljesen véletlenül láttam meg a gránátalmákat a vásárcsarnokban. Nagyon szépek voltak, de sokallottam négyszáz forintot kiadni egy darabért. Amikor legközelebb mentem, a múltkori ár töredékéért vettem egyet. Csak úgy kíváncsiságból. Mostanság úgyis sokat foglalkozok vele a szakdolgozatom miatt, így legalább letesztelem. Aztán beraktam a hűtőbe...És ott is maradt úgy másfél hétig. Keresgéltem hozzá recepteket, végül egy nagyon egyszerű, gyors pohárkrém lett belőle.


Gránátalmás pohárkrém


200g habtejszín, 2 ek porcukor, ízlés s
zerint citromlé, omlós keksz, gránátalma

Először is kiimádkozzuk a magokat
. Nigella-nak ez olyan könnyen ment, próbáltam én is a fakanalas technikát, hát a leve jött, a magok maradtak. Végül a kiskanál mellett döntöttem. Majd a tejszínt habosra verjük a cukorral, a gránátalma kifolyt levével és a citromlével. Az omlós kekszet durvára törjük. Végül a pohárba rétegezzük: egy réteg keksz, egy réteg tejszínhab, egy réteg gránátalmamag, és így tovább. Kb. 3 pohárnyi adag lesz belőle.
Legközelebb kevesebb tejszínt raknék a poharakba, mert így elég tömény volt. Legalábbis nekem, mert amúgy sem szeretem a tejszínhabot.



Nincsenek megjegyzések: