2010. március 24., szerda

Lemon tart

Citrom torta (vagy inkább lepény?) készült. Nyár óta izgatta a fantáziámat, akkor láttam először Rachel Allen Bake! (Magyarul Ide süss!) című műsorát. Szolidaritásból jegeltem a dolgot, mert igazából csak én szeretem a savanykás dolgokat. Végül engedélyezve lett a megsütése :D Így aztán három napig lázban égtem, ma pedig eljött a nagy nap. A kóstolásnál kiderült, továbbra is csak én szeretem a citromot. :)
A recept eredetije: itt.

Lemon tart
Tészta
20 dkg liszt, 10 dkg hideg vaj, 1 ek porcukor, 1 felvert tojás
Töltelék
3 egész tojás, 12,5 dkg nádcukor, 3 citrom + az egyik reszelt héja, 1 narancs, 1,5 dl habtejszín.

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Először megijedtem, hogy ez a 29 centis piteformámba kevés lesz, ezért gyorsan begyúrtam még egy fél adagot. A végén aztán kb. ugyanennyi tészta ki is maradt, szóval felesleges volt. Celofánból vágunk két nagyobb darabot és egymásra illesztjük. Erre rakjuk rá a tésztánkat, amit kb. 30x30-as nagyságúra ellapítunk. Vágunk még egy darab celofánt, bebugyoláljuk a tésztát és hűtőbe rakjuk. Így elegendő 20-25 percet pihentetni.
Miután kivettük a hűtőből, lazítunk a celofánon, de nem vesszük le a tésztáról. Majd a celofán rétegek között megfelelő méretre nyújtjuk a tésztát. A formát kivajazzuk, beleigazgatjuk a tésztát, majd ráhelyezünk egy darab sütőpapírt és pl. szárazbabbal kitöltjük. Így sütjük ki, kb. 20 perc alatt, 180°C-on. (vakon sütés)
Míg a tésztánk sül, a 3 egész tojást lazán felverjük és egy keveset félrerakunk belőle. A tojásokat a cukorral habosra verjük, hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, a citromok és a narancs kifacsart levét. Majd a habtejszínt lazán hozzákeverjük. Amennyiben hab képződik a citromos töltelék tetején, azt kanállal szedjük le. Kóstoljuk meg, ha szükséges cukorral édesíthetünk még rajta.
Közben a kisült tésztáról leszedjük a babokat, a félrerakott tojással megkenjük a tésztát, és visszarakjuk még pár percre a sütőbe. Ezáltal megakadályozhatjuk azt, hogy a tészta megszívja magát a töltelékkel. Miután a tojás "rásült", 160°C-ra levesszük a sütőt. A töltelék felét a tésztára öntjük, majd amikor a sütő kicsit már hűlt, kihúzzuk a sütő rácsát, rárakjuk a tésztánkat, és óvatosan beletöltjük a másik felét is. Így elkerülhető a töltelék kiloccsantása. 35-40 percig sütjük, még hűlés közben is dermedni fog.


Nincsenek megjegyzések: