2011. szeptember 22., csütörtök

Csavart magvas rudak - teljes kiőrlésű vajas tésztából

A házi vajas tészta iránti rajongásom még mindig nem múlt el, gyakran készítem és használom is. Rendszeresen teszek el a fagyasztóba egy-egy adagot, de mostanra teljesen kifogytam belőle. Tegnap ezért munkához láttam: készítettem egy-egy nagy adag blundelt és vajas tésztát.
Utóbbit azonban reformosítottam egy kicsit. Nem használtam hozzá túl sok teljes kiőrlésű lisztet, féltem, hogy túl erőteljes lesz az íze, illetve tartottam tőle, hogy nem lesz eléggé leveles. Egy keveset talán még elbírna, de szerintem teljesen jó ez így. Laktatóbb, egészségesebb és finom is (legalábbis annak, aki hozzá van szokva az ízéhez). 
Elsősorban sós töltelékkel, feltéttel tudom elképzelni, ezért kezdetnek egy ilyen magvas verziót próbáltam ki. A képen nem látszik, de a tészta belsejében is vannak magok, nem csak az a néhány szem, amit mutatóul rászórtam :) 

Egyből dupla adagot készítettem, de most csak egy (nagy) adagnyit írtam le nektek. A hajtogatás menete ITT található. 


Csavart magvas rudak - teljes kiőrlésű vajas tésztából

~700 g tk. vajas tésztához: 
Vajas rész: 
200 g vaj, 50 g fehér liszt
Előtészta:
50 g vaj, 100 g fehér liszt, 100 g teljes kiőrlésű liszt, 125 ml víz, 5 g só, 5 g ecet

+ egy tojás a kenéshez, 3-3 evőkanálnyi lenmag, szezámmag és napraforgómag keverék, só

A tk. vajas tésztát lisztezett deszkán kb. 3 mm vékonyra nyújtjuk. Sóval elhabart tojással lekenjük és a tészta fél oldalát megszórjuk a magokkal. A tészta másik részét ráhajtjuk. Az így kapott téglalapot 2-3 cm-es csíkokra felvágjuk. A csíkokat finoman megnyújtjuk, félbehajtjuk, majd megcsavarjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, tojással lekenjük, magokkal megszórjuk. Sütés előtt 10-15 percet pihentetjük. Forró, 230-250°C-os sütőben kezdjük sütni, miután a tészta kérget kapott, csökkentjük a hőfokot 200°C-ra. Kb. 25-30 perc alatt készül el (légkeveréses sütőben hamarabb sül!).

3 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Én is felesbe szoktam tk. lisztet. Nagyon jól néznek ki, imádom én is a vajastésztát, ezért biztos, hogy ezek a rudacskák nagyon finomak!!! :)

Gomba írta...

Tényleg finomak voltak :) Szerencsére a párom is szereti az ilyesmit. Egyedül annyi hibája volt, hogy a még "szűz" előtészta szép sötét volt, aztán ahogy fokozatosan hajtogattam, kifakult. Ez persze lehet előnye is, mondjuk egy kisgyereknél :)

Névtelen írta...

Én írok megjegyzést, de hogy egy "tudatlan" mamától(!!) eljut-e a szeretett címzetthez, az majd később kitudódik. Biztos legyél (legyetek) mindig a dolgodban, minél többet próbálsz, annál többet tapasztalsz, nagyobb lesz a GYAKORLATOD.
Néha a sikertelenségből is hasznos dolgot lehet levonni!
Pá!