2011. február 27., vasárnap

Férfi a konyhában #8 - Túró rudi bonbon

Történt, hogy az én kedves párom meglátta az éppen aktuális ALDI szórólapon, hogy szilikon bonbon formák lesznek szemtelenül olcsón. Már 4 nappal előtte ki volt adva a feladat, hogy csütörtökön nyitásra menjek a legközelebbi boltba, mivel a sütős kellékek, pláne ha ilyen jók, gyorsan fogynak. Így is történt. Fáradozásaimnak hála végül "gazdagabbak" lettünk egy állítható tortagyűrűvel és a bonbon formákkal. Mert hogy történetesen nem is egy hanem három különböző forma volt a csomagban 2000 lokális fizető eszközért, és hogy tovább tetézzem, ugyanezeket lehet kapni sok helyen 2-2500 forint darabáron! Kíváncsiságból megnéztem a gyártó honlapját is, hátha ott van a kutya elásva, de nem. Ők is hasonló összegért adják darabját. Szóval nem tudom mit csinált az ALDI, de jól tette. 
Persze fel is kell ám avatni a dolgokat. Erre először pénteken került sor, de elbíztam magam és minden egyes bonbon összeroppant, amikor kipattintottam a formából. Aztán szombaton már kétszer kentem ki. Szerencsére ennek meg is lett a haszna, mivel 1-2 kivétellel teljesen hibátlan állapotban bukkantak elő a kis "kockák".
A töltelékhez még annyit, hogy volt itthon némi túrónk, amit fel kellett használni, így jött az ötlet, hogy legyen túró rudi. Aztán később ez kiegészült az eperkrémmel.



Túró rudi bonbon (30 db)

150 g túró, 1 kk tejföl, méz és citromlé ízlés szerint, 150 g étcsokoládé

Eperkrém:
egy marék eper, 1 kk vaníliás nádcukor, 1 kk keményítő, 2-3 ek víz

Egy kis lábasba beleteszem az epret. Beleteszem a vizet és a cukrot, majd felfőzöm, amíg kicsit összeesik az eper. Ezután egy botmixerrel pürésítem az epret, majd a keményítővel alaposan elkeverve 1-2 percig főzőm. Végül hűlni hagyom.
A töltelék másik részéhez a túrót, tejfölt, mézet és citromlevet jó alaposan összekeverem, majd ezt is pürséítem.
A bonbon formát a már korábban ismertetett módon kétszer kikenem, leginkább arra ügyelve, hogy a betüremkedést rendesen fedje a csoki. Ugyanis ez a gyenge pontja.
Ha teljesen kidermedt, akkor habzsákokba teszem a túró- és epertölteléket, majd ízlés szerint megtöltöm a formákat, ügyelve, hogy ne legyen púpos a töltet. Szerintem a 3 réteges megoldás a legjobb, a túró-eper-túró felállásban, mivel így emlékeztet leginkább túró rudira.
Végül lezárom a formákat csokival és újra hűtőbe teszem dermedni. A biztonság kedvéért ilyenkor adok neki 40-60 percet. Ha mindezzel megvagyunk, már csak ki kell pattintani a formából a kész bonbonokat.

8 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Nagyon klassz lett.
Ezt a kockaformát én sem nagyon kedvelem, mert ebből jön ki a legtöbb selejt. Ezt a formát én 3x is kikenem, ha lágyabb a töltelék.
A kedvencem a szíves forma, az mindig sikerül:-))

halfpig írta...

Köszi.
A hármas csomagból a többit még nem próbáltam, de hiszek neked. :)

Névtelen írta...

Jajj, én csak irigykedem. Sajnos mire odaértem, már nem volt egy darab se, pedig ez tényleg hihetetlenül jó ár! Lett volna...:((

Eszter írta...

Recept elmentve! Köszi!

halfpig írta...

Nincs mit. :)

mariam írta...

Kétszer kentem ki a formát, és amikor ki akartam fordítani a formából, mindegyik széttört.
A forma ugyanez, a csoki minősége is.
Van valami tipped?
Még egy esélyt akarok majd adni, ha ezt kiheverem. :-)

Gomba írta...

Szia!

Ugyan nem én csináltam, hanem a párom (halfpig), azért hátha tudok segíteni.
Két dolog jut eszembe. Az egyik, hogy alaposan nézd át, akár nap/lámpafénynél is, mert a barna szilikonon a csokoládé nem látszik tökéletesen. Az oldalát is nézd meg jó alaposan, oda kevesebb csoki tapad fel.
A másik, hogy hagyd dermedni, inkább legyen tovább a hűtőben.
Ezeket tudom javasolni. Vagy esetleg próbálkozz egy kerekebb formával, Gesztenye szerint az jobban működik :)

mariam írta...

Köszönöm! :-)
Utólag vettem észre Gesztenye véleményét, pedig átfutottam a megjegyzéseket is, de úgy látszik felületesen.