2010. december 10., péntek

Férfi a konyhában #5 - Narancsos trüffel krémmel töltött bonbon


Már régóta érlelődött bennem, hogy bonbont kellene csinálni. Amikor a tavalyi csokoládé kiállításon bemutattak néhány dolgot a bonbonok készítéséről, azonnal megfogott a dolog. Kísérleteztem azóta ilyennel, de az eredmény maradjon inkább titok. Azóta sikerült beszerezni egy szilikon bonbonformát, ami remek alkalmat nyújtott ahhoz, hogy ismét próbára tegyem magam. A páromat megkértem, hogyha már úgyis olyan helyen jár, hozzon valami igazán jó minőségű étcsoki pasztillát. Ezután már csak a recept, pontosabban a töltelék kiválasztása volt hátra. Mivel kb. 5 kg narancs van a hűtőben, ez igazából adta magát.
Eredetileg egyébként tegnapi megjelenés volt betervezve, de az nem jött össze.



Narancsos trüffel krémmel töltött bonbon (15 db-hoz)

20dkg étcsokoládé, 1 dl tejszín, 2.5 dkg vaj, 1 ek vanília kivonat, reszelt narancshéj és/vagy lé ízlés szerint

Először a trüffel krémet kell megcsinálni praktikussági okokból. A tejszínt, vajat, vanília kivonatot és (esetemben) reszelt narancshéjat és egy kevés levet 10 dkg, lehetőleg jó minőségű, 50%-os étcsokival kis lángon felolvasztom. Ezt hagyom kihűlni, majd a hűtőbe teszem, hogy teljesen kidermedjen. Ezután a másik 10 dkg (de már 74%-os) csokit gőz fölött megolvasztom. Én itt abba a hibába estem, hogy régről úgy emlékeztem, hogy egy kis vajjal jobbá lehet tenni. Nos, jelentem, ha valaki akar beletenni vajat, hogy fényes legyen visszadermedés után is, az nagyon keveset tegyen, mert felhígítja a csokit. Így szobahőmérsékleten szinte azonnal olvad a kezünkben. A megolvasztott csokival egy kisebb, nálam 12-es, ecset segítségével kikenem a szilikon bonbonformát. Ha végeztem az összessel, akkor irány a hűtő 10-15 percre. Fontos, hogy minden réteg felkenése után ütögessük egy kicsit a formát az asztalhoz/munkalaphoz, hogy a légbuborékok a felszínre kerülhessenek. Mivel most csináltam először, így biztosra akartam menni és kapott egy második réteget. Majd amikor megláttam, hogy az oldalfalak még mindig hiányosak, kapott egy harmadik réteget is. Ennek az lett az eredménye, hogy az oldalfalak szépek lettek, ellenben, a teteje, ami a formában alul van, túl vastag lett. Ezért sincs olyan kép, amin félbevágott bonbon lenne, mivel mindegyik szétroppan idő előtt. Innen már gyerekjáték az egész. A kihűlt krémmel megtöltöm a bonbonokat, de úgy, hogy a lezáró csokiréteg még odaférjen, tehát 1-2 mm-t kihagyva. Javasolnám erre a műveletre a habzsákot, mivel azzal sokkal szebben és egyenletesebben lehet tölteni. Ha fel van töltve az összes forma, akkor a maradék csokival lezárom őket. Itt is bénáztam. Nem húztam le az összes felesleges csokit, így kiszedéskor az élük repedezett lett. Ha minden elkészült, akkor néhány órára ismét a hűtőben a helye. Összességében igazán jó ízkombináció, annak aki szereti a keserű és édes ízeket együtt.

5 megjegyzés:

Zsuci írta...

Szuperjól néz ki! Az apróbb szépséghibák pedig csak tovább erősítik a házi, szívvel-lélekkel való készítés vonalat! ;-)

Gomba írta...

Köszönjük! Átadtam az illetékesnek :)

G

Dió Bisztró írta...

szerintem ezt mi is kipróbáljuk, gratula, nagyon szép lett

Gomba írta...

Hajrá! ;)

Csibe írta...

Gyönyörűségesek :))