2010. október 28., csütörtök

Lemon curd

A vasárnapi Aldis túránk során sikerült másfél kiló citromot beszereznünk. Egyéb esetben nem okozna gondot a felhasználása, de most K hazament, nincs kinek sütni, én meg annyi teát azért nem iszok... Szombaton én is hazamegyek, egy hétig otthon leszünk, szóval valamit kezdeni kellett velük. Csináltam hát lemon curd-öt!
Elég sok receptet átolvastam, végül egy saját verziót próbáltam ki. Nádcukorból csináltam, azért lett ilyen szép narancssárga, de az íze bizony citromos! És finom! :) 
Hűtőben tárolva egy hétig fogyasztható.



Lemon curd

4 citrom leve és héja, 3 nagy tojás, 175 g nádcukor, 60 g vaj

A citromok héját egy fém tálba/kisebb lábasba reszeljük, levüket kifacsarjuk. Hozzáadjuk a nádcukrot és a vajat, majd gőz fölött összeolvasztjuk. Ha kész, félretesszük és megvárjuk, míg langyosra hűl. Ezután a tojásokat egy tálban enyhén felverjük, majd apránként hozzáadjuk a citromos keverékhez. Az egészet kis lángon, folyamatos keverés mellett főzni kezdjük. 12-15 perc után kezd el sűrűsödni. Ha kész, elzárjuk alatta a gázt, üvegbe töltjük. 
Ebből a mennyiségből kb. fél liter krémet kapunk.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jó volna megkóstolni!!!