2013. február 4., hétfő

Meggyes banánkenyér (kakaós)

Nagyon szeretem a zabkását, mostanában elég sűrűn szoktam azt vacsorázni. Hogy ne legyen mindig ugyanolyan, hol csak simán tejesen, hol fahéjasan vagy kakaósan készítem el. Természetesen sok-sok gyümölccsel megpakolva. A kakaós változat a kedvencem, olyan jó pudingos lesz tőle a kása.
Szóval a múltkor épp egy meggyes-kakaós kását vacsoráztam, s innen jött a banánkenyér ötlete. 
Mivel még mindig tartom magam és minimalizálom a cukrot, amit megeszek, így ezt is light-os verzióban készítettem el. Éppen csak annyi xilitet tettem a banán mellé, hogy legyen némi íze. Természetesen, aki a süteményeket édesebben szereti, tegyen még bele, nehogy csalódás legyen a vége :) Bár hozzáteszem, a meggy miatt nem is kívánt több xilitet/cukrot. Legalábbis szerintem :)


Meggyes banánkenyér (kakaós)

200 g liszt, 100 g olvasztott vaj, 150 g (fagyasztott) meggy, ~100 ml tej, 70 g dió,  65 g xilit (90 g nádcukor), 2 érett banán, 1 tojás, 25 g kakaópor, 2 tk vaníliakivonat, 2 csapott tk sütőpor, csipet só

A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, majd durvára vágjuk. A xilitet (cukrot) a tojással kihabosítjuk, majd hozzácsurgatjuk az olvasztott vajat és a vaníliakivonatot. 
A banánokat villával jól összetörjük és a tojásos masszához adjuk. A lisztet, a kakaóport, a sütőport és a diót egy tálba mérjük és alaposan elkeverjük. A szárazanyagokat a masszába keverjük, tejjel lazítjuk. Végül belekeverjük a meggyet. 
Kivajazott sütőformába tesszük és 180°C-on kb. 50-60 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük!

Nincsenek megjegyzések: