2013. január 26., szombat

Mandulás szilvapite mákfagyival

Pénteken a VakVarjúban vacsoráztunk. Szemezgettem a szilváspitéjükkel, de már nem volt kapacitásunk el is fogyasztani. Így aztán, mit nekem január, nekifogtam mini szilváspitét sütni és mákfagyit gyártani!
Hozzáteszem, fogalmam sincs, hogy pontosan milyen lehet a pitéjük, egy biztos, nem ilyen :D Kép alapján az övéké sokkal gyümölcsösebb. Én viszont tök más vonalon indultam el, két okból is. Nincs szilvalekvárom, valamint a januári szilva, khm... nem túl ízes fajta. Először diókrémben gondolkodtam, végül a semlegesebb mandula mellett döntöttem. Azért egy vékony réteg szilvalekvárt még elbírna.
Összességében szerintem egész jó lett. Annak ellenére, hogy flancolósnak tűnik, hamar megvan, mind a mini pite, mind a fagyi is. Csak nyilván azt jóval hamarabb el kell készíteni.


Mandulás szilvapite mákfagyival - 4 db 8cm-es desszertgyűrűhöz

Zabpelyhes alap:
80 g vaj, 60 g liszt, 40 g finomított zabpehely, 10 g xilit (15 g porcukor), egy tojás sárgája, csipet só
Mandulakrém:
70 g puha vaj, 50 g őrölt mandula,  40 g xilit (50 g nádcukor), 30 g liszt, 1 egész tojás, 1 tk vaníliakivonat, 1 kk fahéj
+ néhány szem szilva, méz

Mákfagyi:
200 ml tej, 100 ml tejszín, 2 tojás sárgája, 50 g xilit (65 g nádcukor), 1/2 rúd vanília, csipet só, 20 g darált mák

Először a fagylaltot készítjük el. A tejet, a tejszínt a xilittel és a vaníliával feltesszük főni. Közben egy tálkában elkeverjük a tojásokat egy kevés langyos tej-tejszín keverékkel. Majd vékony sugárban a többi folyadékhoz csurgatjuk és összefőzzük vele. A lefőzött alapot jól lehűtjük, belekeverjük a mákot, majd fagyigépbe öntjük és kikevertetjük vele. Néhány órára fagyasztóba tesszük.

A pite alapjához minden hozzávalót kimérünk, gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Fóliába csomagoljuk és 15-20 percre fagyasztóba tesszük.
Amíg a tészta pihen, elkészítjük a mandulakrémet. A tojást a xilittel kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a puha vajat és a vaníliakivonatot is. Hozzáforgatjuk a szárazanyagokat és fahéjjal ízesítjük. 
A pihentetett tésztát négyfelé osztjuk. A desszertgyűrűket kivajazzuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A tésztát a gyűrűk aljába nyomkodjuk, villával megszurkáljuk, majd előmelegített, 180°C-os sütőben 10-12 perc alatt elősütjük.
A mandulakrémet szétosztjuk a négy karikába, majd mindegyik tetejét szilvával kirakjuk, a szilvákat mézzel vékonyan lekenjük. 180°C-on kb. 30 percig sütjük.
Miután a piték kihűltek, óvatosan kivágjuk a gyűrűkből, majd egy-egy gombóc mákfagylalttal tálaljuk. 

 

Nincsenek megjegyzések: