2010. december 5., vasárnap

Diós pilletorta

K nehezményezte, hogy alig sütök itthon, ezért ebéd után gyorsan összedobtam ezt a sütit. Amikor először olvastam a receptet, fel sem tűnt a csavar. Aztán elolvastam még egyszer és el is bizonytalanodtam, hogy itt bizony fordítási hiba lesz. Mert én még nem találkoztam olyan sütirecepttel, amibe zsemlemorzsa kell... (és itt most a szilvás gombóc, derelye és társai nem játszanak) Gondoltam egy merészet és kipróbáltam. Működik! Az eredeti nevét megváltoztattam (Diós csokoládétorta), mert a név alapján teljesen mást várna az ember. Így lett ez a liszt nélküli, könnyű sütemény diós pilletorta.

Forrás: Az édességek nagykönyve



Diós pilletorta

130 g nádcukor, 6 ek zsemlemorzsa, 80 g olvasztott vaj, 50 g aprított dió, 50 g olvasztott csoki, 50 g csokilencse, 5 tojás, 2 tk vaníliakivonat, csipet só

A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliakivonattal fehéredésig verjük, majd hozzácsurgatjuk az olvasztott vajat és olvasztott csokoládét. (Egy kicsit hagyjuk hűlni őket, különben kicsapódhat a masszánk!) Belekeverjük a diót, a csokilencsét és a zsemlemorzsát is. 
Egy másik tálban a fehérjéket a csipet sóval kemény habbá verjük. Majd 2-3 részletben, óvatosan a tojásos masszába forgatjuk. Kivajazott tortaformába öntjük és 180°C-on 30 percig sütjük.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs, a lisztmentes kicsit túlzás. A zsemlemorzsához zsemle kell. A zsemlét vajon miből sütik? Szóval van azért benne liszt... (Csak arra akartam rámutatni, hogy nem gluténmentes a süti.)

Gomba írta...

De én nem is azt írtam, hogy gluténmentes...csak, hogy nem kell bele liszt.