2010. szeptember 22., szerda

Cukkinis sütemény

Még a jó múltkorában kaptunk egy nagy darab cukkinit. Sokáig csak várakozott a hűtőben, végül kitaláltam legyen belőle cukkinis quiche (ejtsd: 'kis'). A quiche-t leveles tésztából szeretem csinálni, bár így már lehet, hogy nem is igazán quiche... A leveles tésztát megvettem, de sajtos rúd lett belőle. A cukkini pedig még mindig megvolt. Ma délben a felét megettük lepcsánkaként. Reszelés közben jött az ötlet: cukkinis süteményt fogok sütni!
Bár korábban még sosem ettem ilyet, olvastam már róla. K-nak nem nagyon tetszett az ötlet, de azért belevágtam. Elvégre répából és céklából is készül sütemény.
És a végeredmény? Tényleg nem érződik rajta a zöldség, de azért van valami "gyanús" benne.

Cukkinis sütemény

350 g liszt, 300 g durvára reszelt, hámozott cukkini, 210 g nádcukor, 125 ml tej, 90 g dió, 55 g puha vaj, 50 ml rum, 40 g kakaópor, 3 tojás, 1 citrom reszelt héja, 3 kk fahéj, 3 kk sütőpor, 1,5 kk szódabikarbóna, egy csipet só.

A száraz hozzávalókat egy tálba kimérjük és összekeverjük. A cukrot, a puha vajat és a tojásokat robotgéppel összedolgozzuk, majd hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, a tejet és a rumot. Apránként beledolgozzuk a lisztes keveréket. Végül durvára vágott diót adunk hozzá. Vajazott, lisztezett koszorúformában eloszlatjuk a tésztát, majd 175°C-on kb. 50 perc alatt készre sütjük.


Nincsenek megjegyzések: