2010. augusztus 1., vasárnap

Túrós Charlotte

Ennek a tortának története van. Szombaton esküvőre voltunk hivatalosak, szerdán éppen ajándékok után kutattunk, amikor megtörtént a felkérés: süssek inkább tortát! Igen ám, de két órát utaztatni kell a süteményt, a helyszínen is állnia kell néhány órát. Összeírtam pár tortafajtát, ami kevésbé habos-babos, mert a "megrendelőktől" semmi konkrétumot nem kaptam. Aztán egyre jobban a babapiskótás Charlotte felé hajlottam, de féltem, hogy a babapiskóták szétáznak majd. Kértem a tapasztaltabbak segítségét, olvasgattam Charlotte recepteket, végül úgy döntöttem, ennél maradok, de csak indulás előtt ragasztom fel a piskótákat.
A tortát pénteken délután sütöttem, este hűtőben pihent, hajnali ötkor meg ragasztgattam. Délután 5-6 óra körül lett felvágva, a piskóták bírták a strapát (egész úton imádkoztam, csak maradjanak egyben!) és pont ehetőre puhultak, nem áztak szét.
A torta összeállítási módja eléggé mixelősre sikerült: a piskóta Szamóca oldaláról, a túrós krém Bouillabaisse oldaláról, a ribizli zselé pedig a múltkori ismétlése.


Túrós Charlotte

Piskóta - 24 cm-es formához:
6 tojás - szétválasztva, 6 ek porcukor, 6 ek rétesliszt

Túrós krém:
500 g túró, 250 ml habtejszín, 1 csomag Bourbon vaníliás cukor, 4 ek porcukor, fél citrom reszelt héja, ízlés szerint frissen facsart citromlé, 20 g zselatinfix

Ribizlizselé:
300 g ribizli (fagyasztott), 1 ek porcukor, 20 g zselatinfix + víz

Oldalára:
Babapiskóta, szalag

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjékből kemény habot kezdünk verni. Amikor már majdnem jó, hozzáadunk egy evőkanálnyi cukrot, majd tovább verjük. Majd újabb kanál cukrot adunk hozzá, s ezt így folytatjuk. Amikor benne van az összes cukor, egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáit, végül lazán beleforgatjuk a réteslisztet.
A tortaforma aljára sütőpapírt vágunk, az oldalát azonban szabadon hagyjuk, még kivajazni sem kell. Előmelegített sütőben, 175°C-on (légkeveréses! Normál sütőnél kb. 180-200°C ) készre sütjük. Tűpróba!

A túrós krémhez a habtejszínt felverjük, közben apránként adagoljuk hozzá a cukrot és a zselatinfixet. Hozzáadjuk a túrót, a vaníliás cukrot, a citromhéjat, citromlevet, majd botmixerrel finomítunk a túró állagán.

A kihűlt piskótát 2 részre vágjuk. Az alsó lapot most arra a tálcára helyeztem, amin szállítani akartam, e köré raktam a tortakarikát. A tortát betöltjük a túrós krémmel, de úgy, hogy az utolsó réteg túrós legyen, illetve tegyünk félre egy kevés krémet a babapiskóták ragasztásához.

Elkészítjük a gyümölcszselét: a ribizliszemeket egy kisebb lábasba tesszük és csak annyi vizet engedünk rá, hogy éppen ellepje. Hozzáadunk egy kanál cukrot és összeforraljuk. Botmixerrel összetörjük a szemeket, majd az egészet egy tálba passzírozzuk. Folyamatos keverés mellett, apránként hozzáadjuk a zselatinfixet, a képződött habot leszedjük, majd a tortára öntjük. Mielőtt ráöntenénk a tortára ellenőrizzük le, hogy a túrós töltelék minden apró rést betömített-e a tortakarika mentén! Hűtőben dermedni hagyjuk, majd óvatosan leszedjük a tortakarikát. A félretett túrós krémmel körbekenjük a torta oldalát, és méretre vágott babapiskótákkal körberagasztjuk. Díszítésként szalagot köthetünk rá, amit gombostűvel vagy ragasztópisztollyal rögzíthetünk.

2 megjegyzés:

Kamilla írta...

Nagyon tetszik a recept, az lenne a kérdésem, hogy ribizli helyett szerinted málnával is ugyanolyan jó a zselé?

Gomba írta...

Persze :) Csak azért ott is kell magtalanítani