2010. július 17., szombat

Ribizlis túrótorta

Már nagyon rég óta meg akartam csinálni, de mindig találtam okot a halogatására. Igazából a meleg volt az egyik nyomós ok. Tegnap reggel volt egy kisebb zápor, talán egy foknyit hűlt a lakás, ezért gyorsan visszafűtöttem. :)
A recept a júniusi Nők Lapja Konyhából van, de egy kicsit átszabtam. Átméreteztem a 29 cm-es formámhoz, a túrótölteléken egy icipicit változtattam, na meg a ribizlis "tetőn" is. Eredetileg friss ribizli meg tortazselé járna rá, de nem kaptam csak fagyasztottat. Az összeszottyadt szemek a zselében nem túl mutatósak. Másrészt nem nagyon szeretem a tortazselét....sőt. Ezért egy fokkal jobb megoldást találtam ki. Amivel aztán jó hosszúra nyúlt az elkészítési idő...
(És a költői kérdés: hogy lesz a pirosból pink?)


Ribizlis túrótorta

Tészta - 29 cm:
320 g liszt, 200 g puha vaj, 100 g porcukor, 30 g kakaópor, 1 nagy tojás
Túrós töltelék:
350 g túró (zsírszegény német típusú), 175 g tejföl, 140 g nádcukor, 70 g puha vaj, 35 g liszt, 3 tojás, 2 kk vaníliakivonat, 1 citrom reszelt héja
Ribizlizselé:
300 g (fagyasztott) ribizli, 1 ek nádcukor, 20 g zselatinfix + víz

A tészta hozzávalóit (a tojás kivételével) egy nagy tálba mérjük és jól összemorzsoljuk. Ezután hozzáadjuk a tojást. Kivajazzuk a piteformát, majd egyenletesen belenyomkodjuk a kakaós tésztát. Villával megszurkáljuk és míg a túrós töltelék készül, hűtőbe rakjuk.
A töltelék hozzávalóit robotgéppel összedolgozzuk, kissé folyós masszát kell kapnunk. (Ha hagyományos magyar túróval dolgozunk törjük össze előtte!) A tölteléket ráöntjük a kakaós alapra és előmelegített 150°C-os sütőben kb. 75 percig sütjük.
A kész tortát először kihűtjük, s utána készítjük el a zselét. A ribizlit egy kisebb lábasba rakjuk és annyi vizet engedünk rá, hogy az éppen ellepje. Megszórjuk egy evőkanálnyi nádcukorral, majd összeforraljuk. Botmixerrel összezúzzuk a szemeket, majd egy tálba átpasszírozzuk. Hozzáadjuk a zselatinfixet, vigyázva, hogy ne maradjon csomós. A tetején képződött habot leszedjük, majd a kihűlt tortára öntjük. Hűtőben megdermesztjük.

Nincsenek megjegyzések: