2012. március 23., péntek

Diós-kakaós süti

Minden vasárnap menetrendszerűen mamáéknál ebédel a család. Ebéd után pedig általában szokott lenni valami sütemény is. Ez a diós, például elég sokszor kerül az asztalra. Én Pestre kerültem, így ezekből a családi ebédekből többnyire kimaradok. Nem mondom, egy kicsit hiányzik... No, szóval a receptet megszereztem, és most nosztalgiáztam egy kicsit. :)
Egy picit persze most is változtattam a recepten, mert 25 dkg cukor bődületesen sok ebbe a kis tepsi süteménybe :S Már csak azért is, mert úgy az igazi, ha sok-sok házi baracklekvárral és tejjel esszük :)  



Diós-kakaós süti - 25x21 cm-es tepsihez

250 ml tej, 250 g liszt, 150 g nádcukor, 80 g puha vaj, 40 g cukrozatlan kakaópor, 1 tojás, fél citrom reszelt héja, fél csomag sütőpor, 1 tk vaníliakivonat
+ két marék dió

A tojást a cukorral kihabosítjuk, reszelt citromhéjjal és vaníliakivonattal ízesítjük. Hozzákeverjük a puha vajat is, majd apránként hozzáadjuk a szárazanyagokat is. Tejjel lazítjuk. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a masszát, s a tetejét durvára vágott dióval szórjuk meg. Előmelegített, 175°C-os sütőben kb. 20 percig sütjük. (Tűpróbával ellenőrizzük)



2 megjegyzés:

Erika írta...

Nagyon guszta, amolyan brownie:)

Gomba írta...

Igen, tényleg hasonlít rá, de egyébként nem az :)