2012. március 13., kedd

Áfonyás túrókuglóf

Lassan két éve, hogy ezt az áfonyás kuglófot megsütöttem. Na, K azóta emlegeti és kéri. Igazából bennem nem hagyott mély nyomokat, meg nem is nagyon szeretem ismételni a sütiket (kivéve persze, ha az nagy kedvenc). Mivel azonban ma őt ünnepeljük, voltam olyan jófej, hogy megsütöttem neki :) 
Na, nem pont ugyanazt, de végül is ez is áfonyás... :P Nekem ez a túrós változat jobban ízlik, a tésztája is könnyedebb! Sőt, elképzelhetőnek tartom, hogy ebből ismétlés is lesz! ;)


Áfonyás túrókuglóf

250 g liszt, 250 g (krém)túró, 175 g puha vaj, 150 g nádcukor, 3 szobahőmérsékletű tojás, fél citrom leve, reszelt héja, 1 tk vaníliakivonat, 1 kk sütőpor, fél kk szódabikarbóna, csipet só, 50-75 g aszalt vörös áfonya

A nádcukrot a puha vajjal kihabosítjuk, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat is. Jól kihabosítjuk benne a túrót is. Csipet sóval, vaníliakivonattal, a citrom levével és héjával ízesítjük. Ezután keverőlapátra váltunk és 2-3 részletben hozzákeverjük a lisztet, illetve a sütőport és szódabikarbónát. Végül aszalt áfonyával dúsítjuk. 
Kivajazott kuglóf/savarin formába adagoljuk, majd előmelegített 175°C-os sütőben 45-50 percig sütjük. 

Nincsenek megjegyzések: