2010. november 24., szerda

Mézeskalácsos keksz

Kísérletezgettem egy kicsit és meg kell hogy mondjam, elégedett vagyok az eredménnyel. Amikor a kisült kekszet megkóstoltam úgy éreztem, hogy elbírt volna még egy kis fűszert. De a csoki szépen előhozta az ízét. Egy kicsit olyan, mint a Győri keksz téli kiadása. Persze attól csak jobb, mert tudom, hogy miből készült :) 
Karácsonyra vendégvárónak vagy csak egy kis téli csemegének tökéletes!



Mézeskalácsos keksz

200 g puha vaj, 425 g liszt, 70 g porcukor, 80 ml méz, 2 tk vaníliakivonat, 1 szobahőmérsékletű tojás, 1 csipet só, 2 púpos kk fahéj, 1 púpos kk őrölt szegfűszeg, fél kk őrölt szerecsendió, fél kk őrölt ánizs (vagy ezek helyett 4 kk mézeskalácsfűszer)
+ étcsokoládé a díszítéshez, olaj

A vajat robotgéppel elkezdjük habosítani, majd hozzáadjuk a porcukrot és a mézet. Amikor ezeket jól összedolgoztuk, hozzáadhatjuk a vaníliakivonatot, a tojást és a fűszereket. Ezután fakanálra váltunk és apránként hozzáadjuk a lisztet. Végül az egészet kézzel átgyúrjuk és fóliába csomagoljuk. Legalább egy órát hűtőben pihentetjük.
A tészta 1/3-át levágjuk, a többit visszacsomagoljuk és hűtőbe tesszük. A levágott tésztát lisztezett deszkán 3-4 mm vékonyra kinyújtjuk, majd tetszőleges formával kiszaggatjuk és papírral bélelt tepsire pakoljuk. A maradék tésztával ugyanígy járunk el. 180°C-on 10-12 percig sütjük. A kisült kekszeket gőz fölött felolvasztott, olajjal hígított csokoládéval díszíthetjük.

Ebből a mennyiségből 4 tepsi keksz lesz.

2 megjegyzés:

excsopitárs Bogi a Káoliról írta...

Nagyon finom ez a dolog!Múlt héten pont valami édes kekszfélét akartam csinálni, úgyhogy kapóra jött.
Miután már több recepttel is megpróbálkoztam itt az ideje, hogy gratuláljak a blogodhoz! Csak így tovább!

Gomba írta...

Köszi szépen! Neked/nektek meg egy kalappal a vizsgaidőszakra! :)