2010. május 19., szerda

Férfi a konyhában #1 - Inverz kókusz kocka

Üdv minden kedves olvasónak. Ahogy a jelen helyzetben és a későbbiekben is elő fog fordulni, hogy a blog háziasszonya nem ér rá. Ilyenkor egyrészt az én tisztem lesz megtölteni a sorokat, másrészt mintegy reprezentálva, hogy a férfi társadalom tagjaként képes vagyok sütni. Ami nagy szó, mivel leegyszerűsítve nem tudok. Illetve, mint azt a jelen példa is bizonyítja, tudok, csak mégse. Eme logikai bukfenc után következzen a szerzeményem előtörténete. Tegnap egy blogot böngészve megpillantottuk a kókusz kockát. Mondtam a páromnak, hogy ilyet szeretnék enni, mégpedig aznap. Jelezte felém, hogy Ő bizony nem ér rá, és vagy megcsinálom egyedül, vagy várok rá másfél hetet mire lesz ideje (fránya vizsgaidőszak). Márpedig én csak azért is enni akartam. Mit lehet tenni, meg kell csinálnom. Recept keresés bele telt némi időbe, végül Macikonyháján találtam rá a megfelelőre. De ez nem ám a "hagyományos" fehér-barna-fehér (értsd: piskóta-csoki-kókusz) felállás, hanem egy kifordított megvalósítás, kakaós tésztával és fehér csokival. Ez kell nekem, ilyet még nem ettem. Szinte minden volt hozzá itthon, kivéve a 40dkg fehér csokit, a 20dkg kókusz reszeléket és a tejszínt. :) Irány le a boltba, majd kb. 8-kor neki kezd a recepthez az alábbiak szerint:


Inverz kókusz kocka

Tészta: 14 dkg cukor, 3 tk. vanília kivonat, 3 tojás, 1 cs. só, 100 ml vagy 9 dkg olaj, 120 ml tej (+amennyit még felvesz a tészta), 25 dkg liszt, 2-2.5 tk. sütőpor, 4 ek. kakaópor
Csoki bevonat: 40 dkg fehér csoki, 200 ml tejszín, 20 dkg kókusz reszelék, 2 tk. rum

A cukrot, vanília kivonatot és a tojássárgáját robotgéppel habosra keverem. Ugyancsak robotgéppel a tojásfehérjét is felverem. A tejet és az olajat hozzáadom a cukros-tojáshoz, és elkeverem. Ezután egy harmadik tálban a lisztet, sütőport és a kakaóport kimérem és összekeverem, majd kb. négy részletben beleszitálom és elkeverem immár kézi habverővel . Ezután kerül bele a keményre felvert tojásfehérje, amit óvatosan beleforgatok. Ha mindez készen van, egy kisebb méretű (kb. 30x30cm, vagy kicsit kisebb) tepsibe sütőpapírra öntöm a masszát és 175 °C-on 25 percig sütöm. A tésztát ezután hagyom kihűlni rácson. Jöhet a csoki bevonat. A csokit apróra töröm és egy lábasban a tejszínnel együtt felmelegítem kis gázrózsán, takaréklángon. Most dolgoztam először fehér csokival, és tartottam tőle hogy odaég a lábas aljára a "rendes" csokihoz hasonlóan, de szerencsére semmi ilyen gond nem volt, szépen elolvadt. Sokat segített szerintem, hogy amíg hűlt a tészta, addig a meleg sütőben előolvasztottam a csokit. Tehát miután megolvadt a csoki és elkeveredett rendesen a tejszínben, ízlés szerint hozzáadom a rumot, ami nálam kb. 2 tk-nyi volt. Ez elég erős ízt ad a csokinak, de a később a tésztával együtt már nem lesz ennyire karakteres. Miután a tészta kihűlt, kisebb méretű "kockákra" vágom, belemártom a csokiba, majd a kókuszba hempergetem. Végül hűtőbe teszem, hogy a csoki teljesen rádermedjen.

6 megjegyzés:

Gomba írta...

Finom lett, megtartalak :)

Unknown írta...

Helloka!

Nagyban másolom a receptet, hátha nekem is sikerül megvalósítani. :)Közben észrevettem egy piciny bibit..A 120 ml( +amennyit felvesz a tészta) résznél kimaradt a dolog neve. Okos bölcsész lévén gondolom a tej az:D
Jah és ha nem bánod/játok/, terjesztem az igét a családban :P

Gomba írta...

Köszi az észrevételt! Tényleg tej lett volna, javítottam :)
(Hamar meguntad az olvasást :) )

Unknown írta...

Hello!

Fantörpikusra sikerült a süti, hálás köszönet a receptért;)

Gomba írta...

Egészségetekre :)

Névtelen írta...

Tényleg isteni, próbáljátok ki!!!