2012. szeptember 7., péntek

Rákóczi pite

Az az igazság, hogy én most egy picit visszafogom az evést, mert bizony a nyaralás nem tett túl jót a kilóimnak :) Így gyakorlatilag gyümölcsöt eszek gyümölccsel. (Macerálva is vagyok érte, de már megszoktam...) Eddig K is bírta a strapát, de most már süteményt kért. Rákóczi túróst.
Én meg vagyok olyan jó fej, hogy megsütöttem :) Persze egy kicsit újragondoltam, hogy legyen benne egy kis kihívás is. 
Nem egy diétás darab, nekem pl. nagyon édes, mondjuk nem is én kértem. 


Rákóczi pite - 4 db 10 cm-es formához

Linzertészta:
120 g liszt, 80 g hideg vaj, 40 g porcukor
Túrótöltelék:
250 g túró, 50 g porcukor, 35 g búzadara, 1 tojás sárgája, 1 kisebb rúd vanília, reszelt citromhéj, pár csepp citromlé
Wind-hab:
2 fehérje, 120 g (nád)cukor
+ baracklekvár

Először a linzertésztát készítjük el. A hozzávalóit kimérjük egy tálba és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Fóliába csomagoljuk, majd legalább 30 percre hűtőbe tesszük.
A pihentetett linzertésztát négyfelé osztjuk és kibéleljük vele a kivajazott piteformákat. Előmelegített, 180°C-os sütőben kb. 10 perc alatt megsütjük. 
Amíg a kosárkák hűlnek elkészítjük a túrótölteléket. Az összes alapanyagot egy villával alaposan összetörjük és 10 percig pihentetjük. 
A kihűlt kosárkákat lekvárral kikenjük majd eloszlatjuk bennük a túrótölteléket. 180°C-os sütőben 10 percig sütjük. Miután kihűltek, óvatosan kiszedjük a formákból, a túrós részt baracklekvárral lekenjük.
A Wind-habhoz a cukrot és a fehérjéket egy fémtálba tesszük, majd közepes lángon, folyamatos kevergetés mellett csípősig melegítjük. (Az ujjunkkal ellenőrizzük a tojásos massza állapotát. Amikor az ujjunkat beledugva csípő érzést érzünk, levehetjük a gázról) Ezután robotgéppel kihűlésig kemény habot verünk belőle.
A habot zsákba töltjük és a piték tetejére nyomjuk, néhány csepp baracklekvárral díszítjük. Porcukorral megszórjuk és 180°C-os sütőben 2-3 percig megpirítjuk. (Használhatunk szakácsfáklyát is)
Fogyasztás előtt érdemes jól lehűteni.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jól néz ki :)