2012. július 17., kedd

Zabpelyhes almakenyér

Kisebb kihagyás után újra a sütő közelébe merészkedtem :) Egy-két hónapja találtam egy nagyon guszta fotót egy almás sütiről, karamellöntettel. A blogot el is mentettem, erre az illető bezárta a bazárt... Tegnap hiába keresgéltem, sehol sem találtam meg a receptet. Így aztán improvizáltam egy kicsit.
Eredetileg terveztem hozzá karamellöntetet is, de 1. így is elég édes, 2. nem hiányzik nekem annyira az a sok felesleges kalória. Szóval gyorsan lebeszéltem magam. :)
A neve, hát az elég bénán hangzik, de per pillanat nincs jobb ötletem az 'apple loaf' magyarosítására. Aki tud jobbat, kérem ne fojtsa magába! ;)

 
Zabpelyhes almakenyér

~ 200 g hámozott, magozott alma, 175 g puha vaj, 150 g liszt, 125 g nádcukor, ~85 g lecsöpögtetett natúr joghurt, 50 g finomított zabpehely, 2 tojás, 2 tk vaníliakivonat, 2 kk fahéj, 2 kk sütőpor
+ 50 g durvára vágott dió

A nádcukrot a vaníliakivonattal és a tojásokkal kihabosítjuk, majd apránként hozzáadjuk a puha vajat is. Elkeverjük benne az előzőleg lecsöpögtetett joghurtot, a kis darabokra vágott almát és a fahéjat. Végül hozzáadjuk a szárazanyagokat is. Kivajazott formába tesszük, majd a tetejét durvára vágott dióval megszórjuk. Előmelegített 175°C-os sütőbe tesszük, 30 perc után a hőfokot 150°C-ra csökkentve, további 10-15 percig sütjük.    

Nincsenek megjegyzések: