2012. január 12., csütörtök

Zabpehelylisztes körtés-mogyorós muffin

Még karácsony előtt vettem egy kiló zabpehelylisztet. Már korábban is szemeztem vele, noha konkrét célom nem volt vele. Tegnap aztán eszembe jutott, hogy még mindig bontatlanul várakozik a spájzban. Így hát ma nekiláttam a tesztelésnek.
Nem tudtam, hogy fog viselkedni a liszt, tartottam tőle, hogy túl száraz lesz, vagy pedig túl lágy és szétesik. Ezért mindenképpen muffinban gondolkoztam. Úgyis olyan régen sütöttem már. :)
Két fontos dolog a zabpehelyliszttel kapcsolatban. A nedvességfelvétele nagyobb, mint a búzaliszté, ezért használatakor több folyadékkal kell számolnunk. Illetve sikérmentes lisztről van szó, amit az élesztőgombák nem nagyon kedvelnek, de 1-2 evőkanálnyi búzasikér hozzáadásával kiküszöbölhető a probléma. Nem igazán vagyok otthon ezekben a kémiai folyamatokban, így nem tudom, hogy a sütőporra hogyan reagál. Ezért biztos, ami biztos alapon raktam a tésztába egy evőkanálnyi sikért. (Bioboltokban megvásárolható)
És az eredmény? Nagyon finom, puha tésztát kaptam, ami mellesleg még egészséges is.:)

Forrás


Zabpehelylisztes körtés-mogyorós muffin - 12 db

250 g zabpehelyliszt, 250 g érett körte (hámozva), 125 ml olaj, 100 g nádcukor, 2 tojás, 2-3 ek méz, 2 nagy ek kefir, 50 g mogyoró, 30 g csokilencse, 2 tk sütőpor, 1 ek búzasikér, 2-3 tk fahéj, kevés citromlé

A mogyorót száraz serpenyőben megpirítjuk, majd durvára vágjuk. A körtéket meghámozzuk, botmixer segítségével pürésítjük és egy kevés citromlével meglocsoljuk. 
A tojásokat a nádcukorral kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a mézet, az olajat, a kefirt és végül a körtepürét is. Két-három részletben belekeverjük a szárazanyagokat: a zabpehelylisztet, a sütőport, a búzasikért, fahéjat, mogyorót és csokilencsét. A muffintepsi mélyedéseit kitöltjük a tésztával, majd előmelegített, 180°C-os sütőben 20-25 perc alatt kisütjük.

Nincsenek megjegyzések: