2012. január 30., hétfő

Kókuszos zabkeksz

Általában munka után nem sok ingerenciát érzek a konyhában való szöszmötölésre, de ma véletlenül ráakadtam erre a receptre és kedvet kaptam hozzá. Végül nem ezt sütöttem meg, de ötletadónak jó volt. Amúgy is terveztem kekszet sütni, így legalább lesz holnapra tízóraim :)
Most is egy kicsi egészségesebb kekszet szerettem volna, ezért teljes kiőrlésű lisztet használtam. Ez persze lecserélhető fehér lisztre is, de akkor egy picivel kevesebb tejet adjunk hozzá.
Állagát tekintve, puha keksz kategóriába sorolható.


Kókuszos zabkeksz - 35 darab

150 g finomított zabpehely, 225 g puha vaj, 125 g teljes kiőrlésű liszt, 120 g nádcukor, 75 g kókusz, 1 dl tej, 1 tojás, fél tk szódabikarbóna, 2 tk vaníliakivonat, csipet só, ~30 g csokilencse, ~30 g aszalt vörös áfonya

A száraz anyagokat kimérjük egy tálba. Egy másikban a puha vajat a nádcukorral kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a sót, a vaníliakivonatot és a tojást is (legyen szobahőmérsékletű!). Spatulára váltunk és két-három részletben hozzákeverjük a szárazanyagokat. Amikor már nehezen tudjuk eldolgozni, elkeverjük benne a tejet is. A masszát 5-10 percig pihentetjük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe adagoljuk. Diónyi gombócokat formázunk belőle, majd egy vizes talpú pohárral lelapítjuk őket. (Ne pakoljuk túl szorosan őket, mert sülés közben megnőnek!). 180°C-os sütőben 15-17 percig sütjük. A sütési idő végén a kekszek még puhák, de hűlés közben kapnak egy kis "kérget". Rácsra téve hűtjük ki.

Nincsenek megjegyzések: