2010. június 25., péntek

Citromos finomság

Elég béna neve van, de nem én találtam ki :D Igazából felfújt akarna lenni: a teteje szilárd, a belseje meg pudingos. Csak nem elég citromos. Mondjuk én citrom mániás vagyok :)

Recept a Nélkülözhetetlen finomságok c. könyvből.

Citromos finomság

60 g puha vaj, 110 g fruktóz (185 g cukor, de egy kicsit csökkenteném), 3 tojás szétválasztva, 40 g átszitált liszt, 1 nagy citrom leve (min. 0,6 dl) és héja, 1,75 dl tej, 0,5 kk sütőpor

A vajat és a fruktózt (cukrot) habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját és a reszelt citromhéjat. Belekeverjük a sütőport és az átszitált lisztet. Kimérjük a citromlevet és a tejet, majd hozzáadjuk a tojásos masszához. Egy másik tálban kemény habot verünk a tojásfehérjékből, majd óvatosan hozzáforgatjuk a tésztához.
Kivajazzuk a sütőformát (1 literes kerámiatálat használtam), majd a tésztát óvatosan beleöntjük. Előmelegített, 180°C-os sütőben (légkeverésesen kb. 160°C) vízfürdőben 35-40 perc alatt megsütjük. Vízfürdő alatt a következőt értjük: egy nagyobb, magas falú tepsibe tesszük a sütőformát és annyi vizet engedünk a nagy tepsibe, hogy az a sütőforma feléig érjen.

Nincsenek megjegyzések: