2009. augusztus 23., vasárnap

Mogyorós falatkák

Egyértelműen ronda lett a végeredmény, de az íze jó, még akkor is, ha mazsolás. Márpedig én azt nem szeretem...Egyébként névnapomra kaptam ezt a szépséges könyvet, és már elsőre szemetszúrt ez a süti, olyan szép volt a képen :) A hozzávalók már kevésbé tetszettek, legalábbis a pénztárcámnak, ezért itt-ott csaltam. És, mint mindig, utólag most is okosabb vagyok. Szerintem bőven elég a fél adag, laposabb is lesz a tészta, meg olcsóbb is lesz. Nem érdemes éjszaka megcsinálni, mert másnapra összeszárad, de frissen nagyon finom!
Ez teljes adag receptje lesz, az én változatom szerint:



Mogyorós Falatkák

1,6 dl tej, 40 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 10+6 dkg vaj, 4 dkg cukor, csipet só, 1 tojás + 1 sárgája, 25 dkg földimogyoró, 25 dkg mazsola, 25 dkg dió, 25 dkg barna cukor, 2,5 dl tejszín, 6 ek. rum.
Az élesztőt meleg, cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet összedolgozzuk a 10 dkg vajjal, a tojásokkal, a 4 dkg cukorral, csipet sóval és az élesztővel. Ha szép egyenletes tésztát kaptunk, letakarva pihentetjük, míg duplájára nő. Addig a sütőt 200°C-ra előmelegítjük.
A mogyorót, a diót és a mazsolát durvára aprítjuk. A 6 dkg vajat a barna cukorral felolvasztjuk egy lábasban, belekeverjük a tejszínt, és rövid ideig forraljuk. Ezután hozzákeverjük az aprított mogyorót, diót, mazsolát, végül a rumot.
A megkelt tésztát egy kibélelt tepsibe nyújtjuk, a mogyorós masszát rákenjük és kb. 30 perc alatt megsütjük. Ha kihűlt kis falatkákra vágjuk, mert a mogyorós massza elég tömény lesz.



Nincsenek megjegyzések: